Найбольшая колькасць парушэнняў па афармленню аўтамабіляў – таксі як унутранаму так і знешняму афармленню пачынаючы ад візітных картак вадзіцеля і перавозчыка і закончваючы адсутнасцю плафонаў і жоўтых палосаў па бакавых паверхнях аўтамабіляў шырыней не менш чым 20 см прадугледжана адказнасць па артыкулу КоАП 18.14 частка 5 ад 0.5-ці да 4-х базавых велічынь.
Далей ідуць звароты на адказ у выдачы квіткоў таксометра пасля сканчэння паездкі за наяўны разлік, правоз пасажыраў без таксометра ці без яго ўключэння прадугледжана адміністрацыйная адказнасць па артыкулу 18.33 КоАП ад 2-х да 5-ці базавых велічынь.
І самае галоўнае грэбуецца бяспека да транспартных сродкаў перавозячых пасажыраў - адсутнасць у аўтамабіляў-таксі дзяржаўнага тэхнічнага агляду, які трэба праходзіць адзін раз у 6 месяцаў - прадугледжана адказнасць па артыкулу 18.24 КоАП ад 4-х да 6-і базавых велічынь.
Адсутнасць у перавозчыкаў таксі стрыхоўкі грамадзянскай адказнасці перавозчыка перад пасажырамі - адказнасць для індывідуальнага прадпрымальніка па артыкулу 11.65 КоАП ад 2-х да 150 б/в, на юрыдычную асобу ад 10 да 300 б/в.
Прадаўжаюць мець места выпадкі грубасці вадзіцеляў у адносінах да пасажыраў таксі і неабгрунтаваныя адказы у перавозцы пасажыраў, правоза пасажыраў па завышанаму тарыфу (між іншым тарыфы на перавозку пасажыраў аўтамабілямі-таксі устанвўлівае сам перавозчык зыходзячы з выдаткаў на перавозку).
Скаргі ідуць штодня па некалькі ад аднаго заявіцеля, у адной заяве прысутнічаюць парушэнні па чатырох артыкулах адміністрацыйнага кодэкса. Па усіх фактах, якія выкладзены у зваротах былі праведзены праверкі, пры выяўленні парушэнняў вінаватыя прыцягваліся да адміністрацыйнай адказнасці. Адказы заявіцелям, а таксама паведамленні і перанакіраванні у выпадку, калі пытанні выкладзеныя у звароце не адносіцца да кампетэнцыі Транспартнай інспекцыі даюцца ва устаноўленым Законам РБ “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб”.
Адмена Дэкрэтам Прэзідэнта РБ №7 ад 23 11.2017 года ліцэнзій на перавозку пасажыраў аутамабілямі-таксі адмоўна сказалася на якасці перавозак пасажыраў і падмацоўваецца скаргамі кліентаў, якія занепакоеныя безапаснай перавозкай пасажыраў.
Алег Якшэвіч, намеснік начальніка філіяла па горадзе Мінску і Мінскай вобласці.